Olasılıklar Hesabı

Ekim 22 74 Yorum Kategori: Blog

Geçtiğimiz gün sayısal loto ile ilgili bir yazı yazarak, gerçekte kazanmış olsanız bile, belli kriterler dahilinde pahalı bir oyun olduğunu ispatlamıştık. Bu konu üstüne, sevgili amcam ile küçük bir msn diyaloğu yaşadık. Konuyu biraz daha açıklığa kavuşturmak veya biraz daha çıkmaza sokmak istedim. Çıkmaza sokmakla kastım, işin içine kuantum fiziğinin de katılıyor olması.

Önce sayısal loto hesabının neden kombinasyonla hesaplanması veya neden permütasyonla hesaplanmaması gerektiğine tekrar bakalım;

49 topumuz var, içinde 6 tanesini alacağız. Önce permütasyon kullanarak ihtimallere bakalım;

P[n,r] = n!/(n-r)!
P[49,6] = 49!/(49-6)!
P[49,6] = 49!/43!
P[49,6] = 43!.44.45.46.47.48.49/43!
P[49,6] = 44.45.46.47.48.49
P[49,6] = 10,068,347,520

Ne yaptık? 6 tane top çektik. Bu 6 topu belirli bir sırayla çekmek durumunda olsak kullanacağımız sonuç buydu. Şöyle anlatayım. 6 değil de 3 top çektiğimizi varsayın ve çıkan toplar 11, 23 ve 37 olsun. Bu toplar kaç değişik şekilde çıkabilir;

11,23,37
11,37,23
23,11,37
23,37,11
37,11,23
37,23,11

Evet 6 değişik şekilde çıkabilir. Fakat sayısal loto kurallarına göre, hangi şekilde ve hangi sırayla çıktığı önemli değildir. 11,23 ve 37 herhangi bir sırayla çıkabilir. Tekrar 6 topa dönelim. 6 topun kendi içinde sıralanma sayısı 6! kadardır. Bu durumda biz 6! kadar ihtimali ihmal edebiliriz. Bunun için bulduğumuz P[49,6] sayısını 6! e bölmemiz yeterli olacaktır. Bu da bize, kombinasyon formülünü üretir;

c[49,6] = n!/r!(n-r)!
c[49,6] = 13,983,816

Eğer tek bir tahmin yaptıysak bilme ihtimalimiz 1/13,983,816 dir. Cihan’cığım :)

Haydi gelin işin biraz daha derinine inelim bu sefer. Gerçek dünyada herhangi bir olayın olabilmesi veya olamaması için bir çok etken mevcuttur. Fakat çoğu zaman bu etkenlerin herbirini bilemez veya hesaplayamayız. Gerçek anlamda aslında olasılık diye bir şey söz konusu olmayıp, bu tamamen bizim tüm bilgileri toparlayamamızdan kaynaklanan bir durumdur.

Eğer biz gereken parametrelerin tamamını biliyor olabilirsek, bu durumda kesin sonucu da biliyor olabiliriz.

Örneğin bir parayı havaya attınız. Parayı atma hızınız, havadaki sürtünme miktarı, paranın yapıldığı maden, para üzerindeki işlemeler, bulunulan ortamdaki hava akımı, bulunduğunuz bölgedeki yerçekimi kuvveti, manyetik alanlar vs. gibi bilgilerin yani paranın hangi yüzünün geleceğini etkileyen tüm parametreleri biliyor olsak, yazı mı tura mı geleceğini hesaplayabiliriz. Bunun gibi bir basketbolcunun attığı şutun potaya girip girmeyeceğini, futbolcunun şutunun gol olup olmayacağını, hatta tüm bir futbol oyununa etkiyen faktörleri bilebilirsek futbol maçının sonucunu bile hesaplayabiliriz. Tabi bu günümüz teknolojisi bile bilemeyeceğimiz ve hesaplayamayacağımız durumlarda bizi hiçbir zaman yapılamayacak bir hesaba götürür. Bu durumda yardımımıza kuantum fiziği yetişir. Çünkü kuantum fiziğinde kesin doğrular yoktur, fenomenler arasında olasılıksal bir bağ vardır. Bunu anlatmak çok kolay değil, ama belki şu örnek işe yarayabilir;

Parayı havaya attınız. Havada yakaladınız ve ne geldiğine bakmadan kapattınız. Soru şu yazı mı, tura mı?

Bir istatikçi soruyu şöyle yanıtlar; ya yazı ya da tura. Bir kuantum fizikçisi ise şöyle yanıtlar; hem yazı, hem tura.

Bilmem farkı anlatabildim mi? Kuantum fizikçisi şunu düşünür;
( Bir müzisyen ise blogunda şöyle düşünür; blog and blues )

Henüz sonuç görülmemiş ise, her iki olasılık da doğrudur. Çünkü bu durum sonucu etkilemeyecektir. Fakat siz ne zaman elinizle kapattığınız parayı açar ve ne geldiğini görürseniz, bu durumda artık tüm etkenler sıfır olacak ve kesin sonucu hesaplayabilir (görebilir) duruma geleceksinizdir. Yani herhangi bir olayın gelecekteki gelişiminde hangi sonuçların ortaya çıkacağını değil, hangilerinin daha yüksek olasılıkla meydana geleceğini bilebiliriz. Uzun lafın kısası, kuantum fiziği ortalamalardan, deneyimlerden elde ettiği verileri doğru kabul eder ve her objektif gözlemin, kendi içinde objektif olamadığını savunur.

Bir başka örnek olarak da Schrödinger’in kedisi verilebilir. Bu örnekte de göreceğiniz gibi her şey çok mantıksız gelecek. Ama buna pek takılmayın. Kuantum fiziğinde mantık aranabileceğini kim söyledi ki?

Yeterince kafa karıştırdım diye düşünüyorum. Tekrar sayısal loto olayına dönmek istiyorum. Sanırım bir önceki yazıda, olasılık kelimesini yanlış kullandım. Bu kelimeyi değiştirip, yerine ihtimal kelimesini koyuyorum.

Tek bir oyun oynayarak sayısal lotoyu %100 olasılıkla, 14 milyonda bir ihtimal bilebilirsiniz. Ama çekilişi yapan makinenin ve topların özellikleri, etkiyebilecek tüm fiziksel şartları biliyorsanız, çıkacak numaraları %100 doğrulukla hesaplayabilirsiniz. Bu etkenleri bilmiyor veya hesaplayamıyorsanız, üzgünüm ama ihtimal hesaplarına geri dönmeniz gerekiyor…

74 Yorum Yapılmış

Kendi yorumunuzu ekleyebilirsiniz
  1. Güzel Bir yazı…

    İsimsiz_Kullanıcı 23 Ekim 2007 at 16:32 Permalink
  2. bakın bu ihtimallerin 12 milyonu hiç kimse tarafından oynanmayan kolonlardam oluşuyo bunu ben araştırdım ve sonuc pozitif yani insanlar 1 milyon ihtimal üzerinde gidip geliyo ve şu ana kadarda hep bu sayılar düştü………….düşünün bi bir hafta 1 ile 20 arasında düşüyo ve kimse bilemiyor bu sayıları?

    ugur 31 Ekim 2007 at 22:46 Permalink
  3. Matematiksel olarak her 6’lı grubun çıkma ihtimali aynı. Herkes aynı 6’lıyı oynasa bile çıkacak grubu etkilemesi mümkün değil.

    Belirttiğiniz durumun olma sebebi ise; oynayan kişinin 1,2,3,4,5,6 gibi bir diziliş olamayacakmış gibi hissetmesi. Şöyle örneklendireyim;

    Varsayın çıkacak sayılar;
    1,2,3,4,5,6 veya 3,14,21,37,41,48 olacak. Bilme olasılığınız yazı turayı bilme olasılığınızla aynı ve oynayan kişilere bu durumu söylemezseniz ikinci tercihi yapanlar çoğunlukta olacaktır…

    İlker Utlu 31 Ekim 2007 at 23:33 Permalink
  4. Benim kendi geliştirdiğim bir olasılık tekniğim var,bu teknik sayesinde 14 milyon olan ihtimalleri 3000 ile 5000 arasına çekebiliyorum.Bir gün mutlaka tutturucam ve nasıl olduğunu bütün dünyaya anlatıcam,o zaman olasılık hesapları kökten değişecek.

    dr_maths 10 Mart 2008 at 17:43 Permalink
  5. Yazı tura atalım. Eğer ihtimali %50,01 olarak hesaplayabilirsek tekniğinizi öğrenmek isterim.

    İlker Utlu 10 Mart 2008 at 22:54 Permalink
  6. Şarlatan olmadığımı ispatlamam için 6’lıyı tutturmam lazım,ancak tutturduktan sonra açıklayabilirim.Bana biraz süre tanıyın,çok farklı bi tekniğim var,daha önce nasıl keşfedilmedi,hayret ediyorum.

    dr_maths 11 Mart 2008 at 08:24 Permalink
  7. Hay hay. Siz 6 lıyı tutturun, biz tebrik eder başka bir şey istemeyiz.

    İlker Utlu 13 Mart 2008 at 15:29 Permalink
  8. Bundan bir süre önce benim iki odtü’lü arkadas sayısal loto için bir program üzerinde çalışıyordu. Amaç belli kombinasyonları eleyip seçenekleri makul düzeye düsürebilmeye çalışıyorlardı. İlk eledikleri kombinasyonlar ise sıralı gelmeyecek rakamlardı. İşte sıralı 6, 5 ve 4 rakam gelemez gibi. Neyse bunlar başladırlar üzerinde calısmaya ki; çalışmaya başladıklarından 2 hafta sonra çıkan rakamlar şuna benzerdi 4 26 27 28 29 45 gibi. Hayal kırıklıgıyla bıraktılar tabi ugraşmayı.
    Söylemek istedigim bu işin sistemi yok olamaz da yani. Tabi diyorsanız ki cebimde belli bir miktar para var ve onu ya çöpe atıcam ya da sayısal oynuyacam. Elbette ki sayısal oynamak daha mantıklı. Unutmayın size de çıkabilir :)

    Jimmy Earl 18 Mart 2008 at 14:16 Permalink
  9. Jimmy Earl hocam,yazdıklarının tümüne katılıyorum.Sayısal loto hesaplama işi değil.Sayısal loto az biraz da sezgisel bişey.
    Benim tekniğim sadece hesaptan oluşmuyor.Ben hesaplama ve sezgiyi harmanlıyorum.3 yıldır uğraşıyorum üzerinde.Her çekilişten sonra tekniğimi yeniliyorum.Tam 2 kere 6’lının yanından geçtim.Bir gün tutturacağımı kesin biliyorum ama süre veremem.Yarın da olabilir,10 yıl sonra da :)

    dr_maths 19 Mart 2008 at 09:23 Permalink
  10. Jimmy, arkadaşların biraz yanlış çalışmışlar sanırım. Öncelikle eleyecekleri kombinasyonlar ard arda gelenler, 2 hafta sonra aldıkları sonuç arda arda gelenler :) Olmamış..

    İlker Utlu 21 Mart 2008 at 19:35 Permalink
  11. dr_math; nickiniz üstünüzde. Sezgisel matematik olur mu? Duygusal fizik gibi bir şey bu..

    İlker Utlu 21 Mart 2008 at 19:35 Permalink
  12. Matematikçi değilim,tıp fakültesinde okuyorum.
    Sezgisel hesaplar sanırım oradan kaynaklanıyor :)
    Sezgisel matematik aslında o kadar da yabancı bir kavram değil.Kuvantum mekaniğinde böyle bir şeylerden sözediliyor ama tam bilmiyorum,neyse…
    Geçen hafta şans topunda gene teğet geçtim,gerçekten,kimseye yalan borcum yok.Her hafta ilerliyorum.tutturduğum zaman ilk buradan,kanıtlarıyla beraber,yazicam.

    dr_maths 23 Mart 2008 at 16:16 Permalink
  13. Ben de tebrik edecem, bir sonraki için başarılar dileyecem ve formülünü soracam söz :)

    İlker Utlu 24 Mart 2008 at 15:13 Permalink
  14. “Bir çiçeği sapından tutup sallarsanız, gökyüzünde yıldızlar titrer.”

    albatros 29 Mart 2008 at 15:02 Permalink
  15. sayısal lotoda her hafta çok az bi kombineyle 3 banko veya ayda bir çekilişte 5 tutan kombine ihtimali var.şimdi çekiliş sonuçlarına iyi bakın bırakın teorileri sadece iyi bakın her hafta 2 rakamın 6lını nasıl iskeletini oluşturduğunu göreceksiniz ayda bir seferde 2 adet iskelet olduğunu göreceksiniz..yani tek iskelette 3 banko 2 iskelette 5 tutturma olasılığınız.bu arada hiç sayısal oynamadığımı belirtmekte fayda olduğunu sanıyorum.

    kisaca 24 Nisan 2008 at 11:21 Permalink
  16. Bu kadar emin konuştuğunuza göre oynamalısınız…

    dr_maths 26 Nisan 2008 at 21:26 Permalink
  17. bakın arkadaşlar 49 rakamdan 1 nı bıle olasılıgı 1/49 dur 2 sını bılme olasılıgı 1/98 dır yanı yanı 6 rakam bılme olasılıgı 1/35280 dır hepsını aynı anda bılme olasılıgı arkadını anlatmam

    hasan kodaman 5 Haziran 2008 at 17:50 Permalink
  18. Farzedelim uygun koşullarda bir madeni parayı 1000 kere attık. Hepsinde yazı geldi. 1001. atışta da yazı geleceğine dair hayatınıza bahse girermisiniz?

    methon 17 Mart 2009 at 02:40 Permalink
  19. Uygun koşullar olduktan sonra (benim belirleyeceğim) 1000 kere atmaya gerek yok, her atışın ne geleceği hesaplanabilir. Fakat koşulları uygun hale getirebilmek çok yüksek bir maliyet tutabilir :)

    İlker Utlu 17 Mart 2009 at 10:47 Permalink
  20. Merhaba arkadaşlar…diyelimki 13.983.816 kolon onadık…ve bir tane 6 tuturduk peki bu sırada kaç tane 5 ve kaç tane 4 tutururuz ? formülü nasıl .. teşekkürler

    genc58 26 Mart 2009 at 21:02 Permalink
  21. Selamlar yeniden,sitenizin tekrar açıldığını görünce çok sevindim.
    Hayırlı olsun.Ben hala uğraşıyorum şu sayısal loto işine.Önceleri
    hobi olarak başlamıştım ama sanki giderek hayatımı esir aldı gibi.
    Ayrıca hala dişe dokunur bir başarım yok.Ama şans topunda 2 hafta üstüste artılı sayıyı (14 top arasından çekilen) bildim.Tek başarı örneğim bu…

    dr_maths 10 Mayıs 2009 at 17:19 Permalink
  22. herkese merhabalar, 30 mayıs sayısal lotoda çekilişinde banko söleyebilecek biri varmı acaba : )

    ellikurus 29 Mayıs 2009 at 22:29 Permalink
  23. merhaba herkese bol şanslar ve özellikle bunca zaman nasıl çözülmedi dediğiniz teknik dr_maths şunu açıkça söyeleye bilirimki sizin gibi yüzlerce insan sessizce pusuda ben mesela evet gerçekten birazda sezgi şimdi 49 rakamda 6 tutturma olasılığı 14 milyonsa 24,5 ta 6 tutturmak 7 12 de ise 3,5 milyondur şimdi siz dr_maths 49 rakamın içinden sezgilerinizle çıkmıcakları silip kalanlarla kombinasyon yapıp yatırıyosunuz ve her defasında en az bir rakamı çıkmıcakların içine gömüp bakakalıyorsunuz şekil a ben :) bolşanslar…

    sayısalokay 28 Haziran 2009 at 03:31 Permalink
  24. Sayısalokay kardeşim,yazdıklarınızdan pek bir şey anlamadım. İmla kurallarına uyarsanız sevinirim.
    Anladığım kadarıyla; çıkmayacağını varsaydığım sayıları eleyip, çıkmasını umduklarımla kombinasyon yapıp yapmadığı mı soruyorsunuz? Evet aynen öyle yapıyorum.Tabii bunu yaparken grafiklerden faydalanıyorum.Yöntemim tamamen atmasyon değil.
    Keşke dediğiniz gibi, o hafta çıkan en az bir sayıyı çıkmayacakların içine gömsem.Bazen öyle aptalca sayı grupları seçiyorum ki,çıkacak olan sayılar hariç bütün sayıları işaretliyorum :)

    dr_maths 7 Temmuz 2009 at 14:52 Permalink
  25. Arkadaşlar hepinizin yazdıklarını okudum özellikle dr_maths arkadaşımın yazdıklarını dikkatle okudum..Arkadaşlar ben 3 senedir 1 tek hafta sektirmeden oynuyorum 6\49 u. Bu güne kadar ne tutturdun der iseniz =) hiç bir şey belki toplasam 5 ile 10 arasında 3 sayı.Bununla ilgili çok araştırma yaptım çok insan dinledim eminim benden çok daha bilgili çok daha tecrübe sahibi insanlar vardır.Sorun şu ki bu zımbırtı gerçekten sayısal değerlere bağlı mı ? Bana sorarsanız koskoca bir HAYIRR ! Sezgisel mi Belki…. Şans mı yarı yarıya ama kesin olarak öğrendiğim duyduğum ve artık inandığım bir şey var ki sayısal verilerle bu iş çözümlenemez….

    alcolica 15 Kasım 2009 at 01:40 Permalink
  26. cok boğru söylüyorsun ama benim bahsetmek istediğim ğeleceğin olasılıkla hesaplanabilir olması 1’liranın yazı veya tura gelme olasılığı%502dir ama bir parayı havaya 47 kere atıp 47’sindede tura ğeliyorsa işte bu hesaptır nasılmı: atış şeklini pencereden esen havayı yer şeklini paranın ne tarafını daha ağır ğeldiğni hava kac tur döndüğünü elinizin, şeklini hesaplıya biliyorsanız 47 kee tura ğeleceğini bursunuz her ihtimali hesaplamak sonucu bulmaya yani ğeleceği bilmeyi sağlar

    hakan bahceci 17 Kasım 2009 at 16:27 Permalink
  27. diğer yazaımda imla kurallarına uyamadım özür dilerim bahsetmek istediğim konu meta fizik ruhsal saotanmalar bir sabah arkadaşınızı düşünerek uyandınız ve yolda onunla karşılaştınız bunun mantığı nedir insan ğeleceği ğörebilirmi? Hayır insan bedeni ve aklı doğrusal orantıda birbiriyle iletişim icindedir ve elektronlar sayesinde her zaman büyük enerji deniziyle iletişim kurar siz far etmesenizde bu ğercekleşir buna coğu zaman dejavu deniyor ama yanlış bir örnek daha ;mağaralara cizilen av sahneleri bunlar yarını tahmin ve anın düşlemedir ki insanlar cizdikleri sahnelerin aynısını gercekleştirmeye calışır

    hakan bahceci 17 Kasım 2009 at 16:34 Permalink
  28. aslında tam olarak öyle demeyelim ” geleceği görmek ” bu tamamen meta fizik. ! Ama dersen ki istatistik-i bilgilerle en azından bir tahmin yürütebiliriz onu belki kabul edebilirim.Sonuçta göz önünde bulundurulması gereken bir şey varsa oda İstatistik bir bilim dalıdır.Biz bu konuyu üniversitede bizzat istatistik hocamızlada konuştuk.Belki işin prof.undan edindiğim bilgilerden dolayıdır bu inatçılığım =)

    alcolica 18 Kasım 2009 at 00:05 Permalink
  29. beni aydınlattı’ğınız icin sağolun öğrendiyim kadarıyla üniversite mezunusunuz.ben lise3 öğrencisyim ve ğercekten bilim ve felsefeye cok meraklıyım şimdi metafizik denilen nedir bakın ben bütün savlara sayğı duyan biriyim ama şunu bilmenizi isterimki insan zihni ve bedeni birbiriyle iletişim icerisindedir bu iletişim alan’la yani enerji deniziyle daima etkileşir insanın bilinc altı ve düşündüklerinin bir enerji yoluyla karşı etkeni harekete ğecirmesi ve olayların buna ğöre cereyan etmesi ör:aynı anda birbirinizi aramak bu desadüf’tür ama sizin enerjinizin düşündüyünüz kişiyle etkileşim haline ğecmesi bu sonucu doğurur buda ruh ve beden arasıdaki aponis denen madenin sonucudur .demek istediğim tüm olasılıkları dediğiz ğibi istatistik bilğileri hesaplamak ğeleceyi ğöreceli olarak ğörmektir okuduğunuz icin sağolun bir hatam varsa özür dilerim. sizden edineceyim bilğiler bana daha cok ilham veriyor.yzdıklarımda hata ve anlaşılmazlık varsa cümleleri aklımda iyi tasarlıyamıyorum:(

    hakan bahceci 18 Kasım 2009 at 09:02 Permalink
  30. Sevgili Hakan, şunu pek anlayamadım. Ruh ve beden arasında “aponis” denen madde nasıl bir maddedir? Arasında diyebilmek için, arasına girilebilecek iki adet madde olması gerekir diye düşünüyorum. Ruhu da bir madde olarak mı yorumluyorsun?

    İlker Utlu 22 Kasım 2009 at 21:39 Permalink
  31. dr_maths, çalışmalar nasıl gidiyor? Güzel haberlerinizi bekliyorum :)

    İlker Utlu 22 Kasım 2009 at 21:44 Permalink
  32. Teşekkür ederim beni hatırladığınız için,çalışmalarım tam gaz devam ediyor,lakin gösterecek dişe dokunur bir başarım yok henüz.

    dr_maths 23 Kasım 2009 at 18:46 Permalink
  33. Rica ederim, ne demek. Beklemeye devam ediyoruz :)

    İlker Utlu 23 Kasım 2009 at 20:22 Permalink
  34. size aponisin yani pesiperi’nin acıklamasını ğeniş bir şekilde yapacağım sadece biraz daha zamana ihtiyacım var

    hakan bahceci 24 Kasım 2009 at 09:04 Permalink
  35. Keyifle dinleyeceğim :)

    İlker Utlu 24 Kasım 2009 at 10:15 Permalink
  36. herkese selam.. ben bu işin bütçe işi olduğunu düşünüyorum. o yüzden insanlar bir araya gelip ortaklaşa oynasalar bence daha iyi. yabancı ülkelerde şirket çalışanlarının yüksek sayıda sabit kolonları haftalarca oynayıp sonunda milyon avrolar kazandığı haberleri hala hatırlıyorum. kişi başına düşen miktar belki azalır ama kazanma ihtimali de aynı oranda artar.
    yok, “ben hepsini tek başına kazanmak istiyorum” diyenler için de şunu söyleyebilirim; bir yakınım hemen her hafta 1 sayıyı rüyasında görür ve o top mutlaka çekilir. kıbrıs’ta ilk gecesinde casinoda küçük bir servet kazanan, mükemmel derecede iyi kahve falı bakan v.s v.s bir insandan bahsediyorum. 6. his diye bir şey kesinlikle var!

    Görkem 5 Aralık 2009 at 23:02 Permalink
  37. Kesinlikle katılıyorum Görkem. Her hafta bütün ülke birleşip oynuyoruz, çoğu hafta bir veya daha fazla kişi kazanıyor :)

    İlker Utlu 6 Aralık 2009 at 10:37 Permalink
  38. Yaw bana 6 sınıf lazım ytr be hec kımse adam akkıllı bı yorum bıse yzmamzmı lan …

    Zikriye YandanYemiş 8 Aralık 2009 at 19:09 Permalink
  39. Herkese selamlar,
    Sizlerin yorumlarinizi zevk ve merakla okudum.Evet “6” ci hissin olduguna inaniyorum.Ben kendim uzun zamandir oynamiyorum.Ilk oynadigim zamanlar her hafta “3” yada “3” ve yedek enson da “4” tutturmustum.Ama ben böyle kazanilan paradan bir mutluluk bekleyen birisi degilim.Gecenlerde is arkadasim israrla loto oynamamizi istedi.Ben de karsi ciktim.Buna ragmen benden alti rakamli sayi söylememi istedi.O kadar israr ettigim halde , düsünmeden söyledim.O da cep tel.´na yazdi.Tam “5” tutmustu.Ama oynamayi unutmus. Sonucu görünce buhranlara girdi!!!

    Esat Kurt 15 Aralık 2009 at 18:32 Permalink
  40. slm ğercekten iyi bir çalışmadan sonra perispri’nin ne olduğunu öyrendim öğrendiyim yer ise (insan,evren,ve zaman adlı kitap) perisperi şimdi diyer yazımda söylediyim ğeleceyi ğörmek insanlar arasındaki enerji ve bu enerjinin birbiriyle ilşkisi işte perisperide burda devreye giriyor ‘bedenin ruhla temasını sağlayan madde’bu bizim düşündüyümüz olayların ve 6’ncı his dediğimiz hisin olduğu yerdir. aklınıza ğelen bir şeyin 10 dk sonra ğercekleşmesi bu desadüf değildir ruhun bedene verdiyi enerjidir ve bunun tek kaynağı insanlar arsındaki titrejimler ve mükemmel işlen enerji ağıdır karşıda alınan enerji titreşimleri saatte 240 bin km’ye eşttir buda ışığın suya deydiyinde kaybettiyi hızdır ışık saatte 300.000 km hzla giderken suda 240.000 düşer tek sebebi sudaki yoğunluktur ve perisperide cok yoğun bir maddedir ruhla beden arasından cıktığında ölüm olur yani ruh ilişkisini keser işte böyle bir madde.(ilker bey)

    hakan bahceci 23 Aralık 2009 at 13:44 Permalink
  41. Ben her hafta 3 rakamı banko yazıyorum,diğer 3 rakamı dağıtıyorum,birgün gelirde o bankolar oturursa kazanma olasılığım bayağı yüksek olacak….Ençok çıkan rakamları oynamak çok mantıksız,düşününki yüzbinlerce kişi bunun araştırmasını yapıp internette paylaşıyor,ve çok büyük bir kesimde bu numaralara oynuyor,nedir o rakamlar 101 kere ile 38,99 kere ile 16,95 kere ilede 21..diyelim o üç rakam geldi o haftada,peki 6 yı kaç kişi bilecek o zaman enaz 200-300 kişi..hayal kırıklığı…at koşar baht kazanır mantığı ile uğurlu 3 rakamı banko oynayın kimbiliiirr belki sizede çıkabilir.

    uğur erdoğan 13 Ocak 2010 at 12:20 Permalink
  42. bende uzun süredir sayısal loto oynuyorum bugüne dek 4,ü gecemedim
    gece rüyama dahi girdi sabah numaralara oynadım inanın iki numarası tuttu yani rüyamdaki 4 rakam aklımda kamıştı 2 si tuttu şimdi benim niyetim internet üzerinden 1 insanla sadece sayısal loto sans arkadaşlığı yapmak istiyorum sadece 1 kişi benimle ilk diyaloga gecen kişiyle 6 ya ortak olacagım ama ilk ekleyen kişi kendinden emin bi sayısal loto şans arkadaşı varım diyen eklesin littlecrazy@windowslive.com ortaklaşa numaraları belirleyelim cunki ben hep 2 yada 3 rakam biliyorum 2 kişi ile 6 gelecek hissettim !!!!g.üzere not:10 ytl lik oynuyorum her hafta

    selim 9 Nisan 2010 at 17:19 Permalink
  43. Yazılan yorumların hepsini okudum. Aslında hepimizin beklentisi aynı ama yöntemler farklı. Bende bir programcı arkadaşa rica ettim olasılıkları yazdıran bir program yazması için. Ama 13 milyon küsür olasılık çok yükse tabi. İstatistik kullanarak bazı olasılıkları eleyebiliriz. Örnek; en fazla 3 ardışık sayı atarız. Yani 23,24,25 gibi. 4. sayının 26 gelme olasılığı diğer rakamlarla aynı tabi. Ama belki bin çekişte sadece bir kere olmuştur 4 ardışık geldiği. Ardışık sayılar üzerinden giderek başka olasılıkları da çıkarabiliriz. Ama bu yöntemle en aşağı çekebileceğimiz 500 bin olasılık olur. O da en iyi ihtimal tabi. Eğer parasınız kısıtlı ise bu olasılık hesapları pek bir işinize yaramayacaktır. Şansınıza güvenmekten başka çareniz yok.

    Kaan Sancaktar 2 Mayıs 2010 at 00:51 Permalink
  44. Merhaba arkadaslar, web te dolasirken bu blog sayfasina rastladim, bu konu benimde ilgimi cekmisti bir zamanlar, su an hala bu sans oyunlarini oynarim, 6 tutturmanin ihtimali neredeyse yok, ama bazi gruplari secerek 5 ya da 4 ya da 3 garanti olabilir. Bu amacla 2006 yilinda sayisal loto ve sans topu icin program yazdim, Kombinasyon temelli, isteyen arkadaslar varsa paylasabilirm, program 2006 yilinda yazildigi icin Vista uyumlu degil , Ben bir kac kez 4 bildim, secmis oldugum sistem her hafta 20 tl gibi bir para harcadigindan cok uzun sureli devam ettiremedim, ama parasi olan dener ve belkide 5 ya da 6 bulur.

    mumin korkmaz 13 Mayıs 2010 at 20:17 Permalink
  45. Paylaşırsanız seviniriz :)

    Selim 13 Mayıs 2010 at 21:03 Permalink
  46. paylasim yaptim ama gorunmedi sanirim

    mumin korkmaz 13 Mayıs 2010 at 22:08 Permalink
  47. mumin korkmaz 13 Mayıs 2010 at 22:47 Permalink
  48. merhaba arkadaşlar bu soruyo yapabilecek var mı?? 999.999.999.999.999.999.999 / 189.189.189.189.189.189.189.189.189.189.189

    matematik 17 Mayıs 2010 at 08:37 Permalink
  49. Merhaba,çok uzun zaman önce açılmış bi konu olmasına rağmen yakın zamanda yorum eklenmiş olduğunu görünce ben de katılayım dedim.Ben sadece sayısal loto değil şans topu ve on numara oyunlarını bütçemden büyük bi pay ayırıp oynuyorum. Her hafta yatırdığım sabit kuponlarım da var, ama genellikle oyun sayılarının içinden seçtiğim sayılarla kombinayson listesi yapıyorum. (programı merak edenler olursa isim verebilirim.Bu zamana kadar büyük ikramiye 5 bilemedim. Bilgi ve yaşantı paylaşımı yapmak isteyen arkadaşlarla konuşmak isterim.

    UĞUR YILMAZ 28 Mayıs 2010 at 12:48 Permalink
  50. hepinize iyi günler sayısal loto adı üstünde şans oyunudur kombinasyon haricinde tutturmak tamamen şanstır bunun matematığı veya fiziklele hiçbir alakası olamaz 6 veya 7ci hisslede bir alaka yok
    oyun kağitlarını evde okutup dua etmeklede olmuyor o güzel beyınlerınızı başka bir işlerde kullansanız daha olurdu beyınlerınızı boş işlerde kullanıp meşkul etmeyız daha zihinde düşünme zamanınız olurdu aslında o parayı kazanabilirsiniz saba sabredemıyorsunuz asıl sorun orda
    saygılar

    cora 7 Haziran 2010 at 13:12 Permalink

Kendi yorumunuzu ekleyebilirsiniz

Commenter Gravatar